Watermark

Als huiseigenaren houden we van en zorgen we voor onze ruimte en willen we ervoor zorgen dat elk aspect perfect werkt – zelfs tot aan onze zorgvuldig geselecteerde kranen. Wie dit leest, is of een trotse watermerk loyalist of overweegt er een te worden, en begrijpt daarom de lengtes waar we allemaal naar toe gaan om mooie kranen te beschermen en te onderhouden.

Ondanks alle zorg in de wereld kunnen er onbeheersbare en onvoorziene dingen gebeuren, die leiden tot reparaties of vervangingen en ons laten afvragen, “wat te doen als mijn kraan beschadigd raakt?” Wees gerust, er is een oplossing.

Controleer de garantie en neem contact met ons op
Voordat u iets doet, moet u eerst de beperkte levenslange garantie van uw watermerk controleren. Wij bieden een levenslange beperkte garantie die de meeste schade aan geregistreerde kranen dekt. Dit omvat zelfs schade aan de afwerking van uw Watermark-kraan.

Elke schade die vervangen of gerepareerd moet worden, moet door een geautoriseerde reparatieservice zoals vermeld in de garantie, worden afgehandeld. Het laten uitvoeren van reparaties of vervangingen door een niet geautoriseerde service kan de garantie ongeldig maken en het risico van subpartiële service met zich meebrengen.

Soorten schade
Wat te doen als uw watermerk kraan beschadigd raakt 2
Bron: waterverzachter service

Er zijn verschillende soorten schade die kunnen ontstaan; sommige als gevolg van slecht onderhoud en sommige als gevolg van onvoorziene omstandigheden. Het kennen van het type schade zal helpen om te bepalen wat voor soort reparatie nodig is.

Lekkende kraan
Lekkende kranen zijn een van de meest voorkomende soorten schade (en de meest vervelende). Gelukkig wordt dit over het algemeen veroorzaakt door schade aan de cartridge en kan het gemakkelijk zelf worden gerepareerd. Er zijn echter enkele kranen die wel een erkende Watermark-serviceprofessional nodig hebben, dus u kunt het beste eerst uw garantie controleren of ons bellen.

Als u een kranenstype hebt dat u zelf kunt repareren, volg dan deze stappen:

Sluit het water af bij de kraan onder de gootsteen. Zet vervolgens de kraan aan en laat het resterende water weglopen.
Verwijder vervolgens voorzichtig de hendel. Soms zit er een schroefje achter het handvat en soms zit het bovenop onder een schroefdeksel. Haal deze voorzichtig weg met een platte schroevendraaier, zodat de afwerking niet beschadigd raakt. Draai de schroef los en verwijder het handvat voorzichtig.
Zodra het handvat is verwijderd, neemt u een sikkelsleutel en maakt u de pakkingmoer los. De cartridge moet vrij gemakkelijk loskomen door deze op te tillen en uit de kraan te halen. Soms kan dit patroon echter alleen met een speciaal gereedschap worden verwijderd. Ook in dit geval kunt u het beste contact met ons opnemen.
Voordat u de nieuwe cartridge installeert, moet u ervoor zorgen dat het gebied schoon en droog is. Inspecteer en vervang eventuele O-ringen of andere elementen van de assemblage en vervang of repareer indien nodig. Plaats ten slotte de nieuwe cartridge en bevestig de kraangreep opnieuw.

Ook hier geldt dat dit misschien niet voor alle kranen een oplossing is, dus controleer voordat u dit zelf probeert uw garantie en neem contact met ons op.

Beschadigde onderdelen
Als er een onderdeel beschadigd is in de kraan, kan dit zoiets eenvoudigs zijn als een handvat of een vervangende cartridge, of het kan iets ingewikkelder zijn dat een erkende servicedealer nodig heeft om te inspecteren en een diagnose te stellen. In deze situaties kunt u het beste uw garantie controleren en contact met ons opnemen.

Minerale afzettingen
Minerale afzettingen zijn gewoon een feit. Na verloop van tijd, als het water door de kraan loopt, laat het microscopische minerale deeltjes achter, afhankelijk van de kwaliteit van het water en de regio waarin je leeft.

Deze deeltjes kunnen zich ophopen, waardoor er plaquette ontstaat die de kraan kan verstoppen of problemen met de waterdruk kan veroorzaken. Plaque moet worden verwijderd, en gelukkig is dit, afhankelijk van de omvang van de plaque, een eenvoudige klus die deel moet uitmaken van het reguliere onderhoud van uw kraan.

Als de plaquette niet in die mate is dat de kraan moet worden vervangen, is het schoonmaken een kwestie van een zure huismiddeltje: huishoudazijn. Neem een plastic zak en vul deze voor 50% met water en voor 50% met de witte azijn, wikkel deze om de kraan heen met een elastiekje totdat de opgebouwde delen ondergedompeld zijn. Laat het een paar uur zitten en spoel het af.

Als er kleinere onderdelen zijn die, als ze verwijderd worden, de Gevelreiniging garantie niet ongeldig maken, doe dan hetzelfde met deze onderdelen. U kunt ook een zachte spons gebruiken (niet de schurende zijde) en de ophoping met witte azijn verwijderen.

Uitgebreide minerale ophoping is wat lastiger en kan zelfs een volledige vervanging vereisen.

Oneven geluiden of waterdrukproblemen
Heb je ooit je kraan aangezet en luide geluiden gehoord of water gespuugd in plaats van een vaste stroom? Dit kan duiden op een probleem met de kraan of op een probleem met het loodgieterswerk dat veel complexer is om op te lossen, zoals het vastbinden van loodlijnen. We raden u sterk aan om uw garantie te controleren en contact op te nemen met een erkende servicevertegenwoordiger die u kan helpen het probleem op te lossen.

Het komt vaak voor dat er water wordt gesproeid of gespoten door een verstopt scherm dat de punt van de kraan bedekt, een zogenaamde beluchter. Controleer nogmaals uw garantie en neem bij twijfel contact met ons op. Over het algemeen is dit echter een snelle oplossing – verwijder de beluchter, maak hem schoon en vervang hem.